سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بقایی

حوزه/ جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: جاماندگان اربعین، در این روز از چهار مسیر امامزاده فرزند علی(ع)، گلزار شهدای گمنام پارک مردم، میدان امام حسین(ع) و دره مرادبیگ پیاده روی خود را به نیابت از پیاده اربعین آغاز خواهند کرد و در نهایت به میدان امامزاده عبدالله این مسیر ختم خواهد شد.

سرهنگ علی بقایی جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به نشست ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و  اظهار داشت: در این نشست با توافق جمع و نظر نماینده ولی فقیه در استان مقرر شد تا پیاده‌روی جاماندگان اربعین در همدان با چند مبدا و یک مقصد برگزار شود.

وی به مسیرهای برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: جاماندگان اربعین، در این روز از چهار مسیر امامزاده فرزند علی(ع)، گلزار شهدای گمنام پارک مردم، میدان امام حسین(ع) و دره مرادبیگ پیاده روی خود را به نیابت از پیاده اربعین آغاز خواهند کرد و در نهایت به میدان امامزاده عبدالله این مسیر ختم خواهد شد و عزاداران به اقامه نماز ظهر به امامت نماینده ولی فقیه در استان خواهند پرداخت.

بقایی با تاکید بر اینکه در طول مسیر راهپیمایی، ایستگاه‌های صلواتی آماده ارائه خدمت به عزاداران حسینی هستند، یادآور شد: در مسیر پیاده روی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ایستگاه های صلواتی و پخت عذا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین به صورت همزمان قبل از نماز ظهر در سراسر استان، یادآور شد: آغاز مراسم از ساعت ۱۰ صبح خواهد بود و به صورت زنده از صدا و سیما نیز پخش خواهد شد و افرادی که نتوانسته‌اند خود را به امام زاده عبدالله برسانند می تواند در مساجد و حسینیه‌ها و قرائت این دعا بپردازند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین با بیان اینکه تقارن ایام اربعین با هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ دینی در کشور است، خاطر نشان کرد: برگزاری ۸۰ برنامه یادواره شهدا و آبروی محله در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از دیگر مراسماتی که برای این ایام برنامه ریزی شده است، مراسم چهارپایه خوانی در روستاها، محیط‌های مختلف شهری و بیمارستان‌ها است که توسط مادحین انجام خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha